logo szkoły

we Włocławku

Paryskie klimaty

05. 05. 2024 A. Pazderska

W ostatnim tygodniu kwietnia uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami: panią Anetą Pazderską oraz panami Arkadiuszem Pazderskim, Łukaszem Mikołajczakiem i Jarosławem Dąbrowskim odkrywali uroki przepięknego Paryża.

Pierwszy dzień podróży to rejs po Sekwanie, w trakcie którego mieliśmy okazję zobaczyć miasto z perspektywy lustra wody. Kolejna niezapomniana atrakcja to podniebny Paryż i 276 metrowa wieża Eiffla, z której podziwialiśmy panoramę Paryża. Zauroczeni widokami udaliśmy się na spacer w okolice Wielkich Bulwarów (Grands Boulevards), wytyczonych za czasów Ludwika XIV. Znajdują się tam galerie handlowe (słynna galeria Lafayette), kina restauracje i luksusowe butiki. W tej części miasta zobaczyliśmy piękny i monumentalny budynek Opery Garnier. Spacer placem Vendome zaprowadził nas przed siedziby paryskich jubilerów i do luksusowego hotelu Ritz. Weszliśmy również do Ogrodów Tuileries, a przechadzkę zakończyliśmy na Placu de la Concorde (Placu Zgody). To miejsce to początek najsłynniejszej ulicy świata Champs-Elyseesz z Łukiem Triumfalnym.

Kolejnego dnia odkrywanie Paryża zaczęlismy od wyspy La Cite - historycznego centrum i kolebki Paryża. Przejszliśmy wokół Pałacu Sprawiedliwości, Świętej Kaplicy oraz więzienia Conciergerie-elementu dawnego Pałacu Królewskiego. Zobaczyliśmy Katedrę Notre Dame - ikonę stylu gotyckiego, najbardziej znaną katedrę świata, która została zniszczona w czasie pożaru 2019 roku. Następnie udaliśmy się w kierunku Hotelu de Ville (Ratusz-siedziba rady miejskiej Paryża) oraz ekstrawaganckiego budynku Centrum Pompidou. Później czekała nas zupełna zmiana krajobrazu, przemieściliśmy się metrem do supernowoczesnej dzielnicy La Defense, paryskiego odpowiednika Manhattanu. Tu mieliśmy czas na zakupy w centrum handlowym „Les Quatre Temps” oraz największą atrakcję dzielnicy czyli La Grande Arche (Wielki Łuk).

Kolejny dzień to czs na Wersal. Pałac w Wersalu to majestatyczny kompleks pałacowo-ogrodowy, którego świetność przypada na czasy Króla Ludwika XIV. Spacerowaliśmy przez wersalskie przepiękne i rozlegle ogrody. Kolejna atrakcja to „Francja w miniaturze” czyli park miniatur o kształcie granic Francji w którym w jednym miejscu podziwialiśmy wszystkie najważniejsze zabytki Francji. Na koniec dnia odwiedziliśmy Luwr - najsławniejsze muzeum świata. Zobaczyliśmy światowej sławy dzieła malarstwa i rzeźby. Wśród tysięcy eksponatów ujrzeliśmy tzw „Wielką trójkę Luwru”- czyli Mona Lisa namalowana przez Leonardo da Vinci, Wenus z Milo oraz Nike z Samotraki. Na zakończenie dnia spacer po dzielnicy Montmarte. Plac Pigalle, kabaret Moulin Rouge oraz malownicze Plac du Tertre pełen restauracji, muzyków i portrecistów. Na szczycie wzgórza Montmartrena, na które wjechaliśmy kolejką, czekał nas widok Bazyliki Sacre Coeur oraz panorama całego Paryża z monumentalną wieżą Eiffla.

Ostatni dzień w Paryżu to całodzienny pobyt w Disneylandzie - magicznej krainie Myszki Miki i jej przyjaciół. Mieliśmy okazję bawić się w jednej z czterech krain tematycznych ( Kraina Dzikiego Zachodu, Kraina Przygód, Kraina Fantazji oraz Kraina Pogranicza) oraz wypoczynek i zakupy na głównej ulicy parku Main Street USA, która symbolizuje westernowe amerykańskie miasto z przełomu XIX i XX wieku. Wśród kilkudziesięciu atrakcji większych lub mniejszych najpopularniejsze to kolejki górskie: Indiana Jones, Góra Wielkich Grzmotów oraz Kosmiczna Parada Myszki Miki, bajeczny pokaz wszystkich postaci z bajek i filmów Disneya.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom wycieczki za świetną zabawę, zdyscyplinowanie szczególnie podczas poruszania się paryskim metrem i przecudowną atmosferę. Kolejny kierunek Hiszpania.

Opiekunowie wycieczki na głownej ulicy Main Street USA w Disneylandzie Parada postaci z bajek - żółw z filmu Gdzie jest Nemo Parada postaci z bajek - głowa smoka Instalacja z filmu Auta - na środku główny bohater w wielkiej nakrętce Widok na hotel The Hollywood Tower Uczestnicy wycieczki - zdjęcie grupowe w parku rozrywki uczestnicy wycieczki z opiekunami, w tle przepiękna Bazylika Sacre Coeur zdjęcie grupowe przed budynkiem kabaretu Moulin
Rouge Wnętrze Luwru - tłum ludzi przed portretem Mona Lisa Front kamienicy ze sklepami DIOR i MIKIMOTO Tablica pamiątkowa z pobytu Chopina Sklep Chanel - widok wejścia i elewacji Szerokie ujęcie Hotel Ritz - najdroższego hotel w Paryżu Szerokie ujęcie budynku Muzeum Luwr, w centralnej części słynna szklana piramida Front katedry Notre Dame - rozeta i podstawy wież Dziedziniec muzeum Luwr w tle budynek główny Elewacja siedziby Rady miasta Paryża Park miniatur - wieża Eiffla Park miniatur - sielskie, francuskie miasteczko Główne wejście do Pałącu Wersalskiego z długą kolejką czekających na zwiedzanie Park miniatur - miniatura antycznego amfiteatru Ogród Wersalu ze słynną fontanną znaną z filmu o trzech muszkieterach Paryski Manhattan - nowoczesna dzielnica la Defense Nowoczesna dzielnica biurowców Inne ujęcie wersalskiego ogrodu z widokiem na staw Łuk Triumfalny wewnątrz - widok sklepienia i tablic pamiatkowych Grób Nieznanego Żołnierza pod Łukiem Triumfalnym - widok od strony łuku Część grupy z opiekunami panią Anetą Pazderską i panem Łukaszem Mikołajczakiem na tle Łuk Triumfalny Szeroka panorama Paryża - widok z wieży Eiffla od strony Sekwany Rejs statkiem po Sekwanie - widok na Paryski Bulwar na pierwszym planie przepływający statek z turystami widok z wieży Eiffla na dzielnicę La Defense Widok na zabytki Paryża z pkładu statku wycieczkowego - fragment zabytkowego mostu a prawej i kolumną przy zejściu na nabrzeże ze statkami Uczestnicy wycieczki na tle wieży Eiffla Uczestnicy przed Wersalem - wejście glówne